BESTÄLLNING OCH FRAKT

Hur avbryter jag min beställning?

Du kan inte avbryta din beställning själv, kontakta vårt kundtjänst på contact@marianila.com och vi hjälper dig vidare. Beställningen kan endast avbrytas innan den har skickats och innan vårt lager har börjat arbeta med beställningen. Om din beställning redan har skickats måste du returnera produkten/produkterna själv, kontakta kundservice för mer information.

Jag saknar en produkt i min beställning, vad gör jag?

Kontakta oss på contact@marianila.com så hjälper vi dig! 

Har min beställning gått igenom?

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har av misstag uppgett en felaktig mailadress. Känner du dig osäker så finns vår kundtjänst tillgänglig och svarar på dina frågor.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Hämtar du inte ut din beställning går paketet tillbaka till oss som outlöst paket, vi kommer kontakta dig om vi inte fått någon information från dig om varför inte paketet lösts ut i tid. 

Jag har problem med hemsidan, vad gör jag?

Detta beror ofta på att gammal historik lagrats, vilket gör att även tidigare problem kan ligga kvar och göra att hemsidan inte funkar helt korrekt. Rensa cache och cookies i första steget, upplever du fortsatt problem vänligen maila vår support där du beskriver problemet noggrant.

Jag har inte fått min orderbekräftelse.

När en order skapats i vårt system skickas en orderbekräftelse automatiskt ut till angiven e-post adress. Kontrollera att du angivit rätt e-post adress i din Klarna portal samt kolla din skräppost så den inte hamnat där.

Jag har blivit debiterad 2 gånger.

Om det uppstod error vid orderläggning och du lägger din order på nytt kan ditt konto ha belastats 2 gånger. Vi debiterar aldrig en ofullständig order, om en transaktion syns på ditt konto är detta en förauktorisering som kommer att försvinna inom 1-3 bankdagar. Kontakta vårt team om transaktionerna fortfarande är synlig på ditt konto.

RETUR

Vilka är era returpolicyer?

När du handlar på marianila.com har du alltid 14 dagar på dig att returnera din beställning från det att du fick produkterna. Tyvärr kan du inte ändra din produkt, om du vill ha en annan artikel måste du göra en ny beställning.

Jag vill reklamera/returnera en vara som jag köpt hos en återförsäljare. Hur går jag tillväga?

Produkter som inhandlats hos en auktoriserad återförsäljare av Maria Nila ska i första hand gå via aktuell butik, glöm inte att ta med kvittot! Vi kan ej ta emot returer som handlats på annat ställe än www.marianila.com. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion. Behöver du ytterligare information gällande returer/reklamationer vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

PRODUKTINFORMATION

Kan jag använda Color Refresh på obehandlat / grått hår?

Colour Refresh är en vårdande hårinpackning som innehåller semi-permanenta färgpigment som fäster vid hårets yttre cortex - det betyder att färgen inte tränger in lika väl som en permanent färg. Vanligtvis rekommenderar vi inte att använda Color Refresh på grått och obehandlat hår eftersom resultatet kan variera. De temporära färgpigmenten i Colour Refresh är inte lika starka som permanent hårfärg, och därför kan det vara svårt att täcka grått hår. 

Kan jag använda Curlicue Cream på naturligt rakt hår?

Curlicue Cream är utvecklad för att definiera lockigt/vågigt hår. Den har inte samma eller ingen effekt på naturligt rakt hår. 

Innehåller era produkter nötter?

Våra produkter innehåller inga nötter. Om du går in på vår hemsida www.marianila.com och klickar på "details" bredvid produktbilden ser du ingredienslistan på produkten.

Kan jag mixa olika serier?

Ja! Alla våra serier kan kombineras beroende på önskat resultat.

Kan jag använda era produkter när jag är gravid/ammar?

Våra produkter är väldigt skonsamma då de är 100% vegan-, sulfat- och parabenfria. Enligt den svenska filialorganisationen KTF (Cosmetic trade association) är det till och med säkert att färga håret i salongen - när du ammar eller är gravid. På Maria Nila tycker vi att du alltid ska vara extra försiktig med alla typer av produkter när det gäller graviditet och amning. Så som en försiktighetsåtgärd rekommenderar vi att du minskar användningen under den specifika perioden. Du kan alltid rådgöra med din läkare om du är osäker.

Hur lång hållbarhet har era produkter?

Oöppnad förpackning bör brukas inom 30 månader. Öppnad förpackning bör brukas inom 12 månader. Vi rekommenderar inte att använda produkten efter utgångsdatum. Våra aerosoler har inget utgångsdatum. 

Kan jag använda era produkter på mina extensions?

Våra produkter är väldigt skonsamma då de är 100% vegan-, sulfat- och parabenfria. Vi kan inte ge några garantier eller rekommendationer för hur dina specifika extensions kan reagera med våra produkter. Vi rekommenderar att du konsulterar din frisör för att vara säker på vilka produkter som passar just dina extensions.

Kan jag använda intensiva färginpackningar på blont hår?

Se rekommendationer på produktsidan för vilken färginpackning vi rekommenderar för vilket ljushetsläge. Är du osäker är du välkommen att rådfråga vårt team!

Vilka produkter kan användas vid värmestyling?

Förutom våra rena värmeskydd Cream Heat Spray och Quick Dry Heat Spray innehåller även Structure Repair Leave In Cream, Luminous Colour Hair Lotion och True Soft Argan Oil värmeskyddande egenskaper.

Vilka produkter passar för Curly Girl Method?

Curlicue Cream, Ocean Spray, Quick Dry Heat Spray, Eco Therapy Revive serien.

Kan man använda era produkter på barn?

Våra produkter är väldigt skonsamma då de är 100% veganska, sulfat- och parabenfria. Dock är alla våra säkerhetsdokument / säkerhetsbedömningar (ingrediensnivåer) baserade på vuxna och vi kan därför inte rekommendera produkter till barn. Det är därmed ett individuellt val.

Vad betyder Colour Guard Complex?

Colour Guard Complex betyder att produkten har ett antal ämnen i sig som gör att produkten bevarar färgen i ditt hår. Våra produkter innehåller Colour Guard Complex som skyddar håret mot UV-strålning och fria radikaler.

Jag har köpt Colour Refresh och produkten fäster inte i mitt hår, vad beror detta på?

Färginpackningar kan vara kluriga produkter då de beter sig på olika sätt i alla olika hår. Hur bra produkten fäster beror på hårets kvalité. Om du har ett poröst hår så fäster färgen bättre än om du har ett glansigt ”glas-aktigt” hår. Ett behandlat hår gör också att produkten sitter mycket bättre. För ytterligare konsultation rekommenderar vi dig att rådfråga din frisör eller vårt team.

Revive har en ECOCERT certifiering, vad betyder det?

Denna certifiering garanterar att produkterna har en naturlig och organisk formula som är miljövänligt producerad genom ansvarsfulla råvaror som respekterar biologisk mångfald. Alla produkter i serien Eco Therapy Revive har 97-99% naturliga ingredienser.

Vad innebär "Micellär teknik" som finns i Revive?

Aktiva molekyler verkar på ett skonsamt och effektivt sätt att kapsla olja, fett och återstående stylingprodukter som en dammsugare. De kan sedan enkelt sköljas ut med vatten tack vare molekylens dubbla löslighet i både vatten och olja.